سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاخ سفید: اوباما آماده مذاکره 2 جانبه با ایران است

کاخ سفید اعلام کرده موضع اوباما، رئیس جمهور آمریکا این است که آماده است با ایران مذاکرات دو جانبه برقرار کند.

خبرگزاری فارس: کاخ سفید: اوباما آماده مذاکره 2 جانبه با ایران است

 

به گزارش خبرگزاری فارس، کاخ سفید اعلام کرده موضع اوباما این است که در صورتی که ایران برای دست کشیدن از برنامه هسته‌ایش جدی باشد با این کشور مذاکرات دو جانبه داشته باشد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت حسن روحانی در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز اظهاراتی مایل به مثبت را مطرح کرد اما «عمل مهم‌تر از حرف است.»

اوباما در سال 2008 در تبلیغات انتخاباتی‌اش گفت با ایران مذاکرات مستقیم برقرار می‌کند.

جی کارنی گفت موضع اوباما هنوز هم همین است. 

وی افزود اوباما برای مذاکرات دو جانبه با ایران، در صورتی که این کشور برنامه هسته‌ایش را رها کند، تمایل دارد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «این موضعی است که ما امروز آن را دنبال می‌کنیم.»

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا برنامه هسته‌ای ایران را در راستای ساخت بمب هسته‌ای می‌دانند و این ادعایی است که تهران همواره آن را رد کرده است.

ایران به عنوان یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و از اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی تأکید می‌کند برنامه هسته‌ای این کشور برای مصارف صلح‌آمیز و تولید انرژی است.

 

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در چندین نوبت از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی دال بر انحراف این برنامه از مقاصد صلح‌آمیز نیافته‌اند.




تاریخ : جمعه 92/6/29 | 1:37 صبح | نویسنده : خبررسان | نظر
روحانی: هرگز دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم/جنگ‌طلبی‌های اسرائیل باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است

رئیس جمهور ایران در خلال مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی از ستمگری‌های اسرائیل در منطقه خاورمیانه انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: روحانی: هرگز دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم/جنگ‌طلبی‌های اسرائیل باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است

 

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز خبر داد حجت‌الاسلام حسن روحانی در خلال مصاحبه اختصاصی با این شبکه از ستمگری‌های اسرائیل در منطقه خاورمیانه انتقاد کرد، خواستار صلح شد و گفت که ایران «به دنبال جنگ نیست.»

بر اساس این گزارش آقای روحانی در پاسخ به سؤالی از «آن کاری»، خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز که پرسیده بود آیا او هولوکاست را افسانه می‌داند گفت: «من تاریخدان نیستم. سیاستمدارم. چیزی که برای ما مهم است این است که کشورهای منطقه و مردم به یکدیگر نزدیک‌تر شوند و بتوانند از خشونت و بی‌عدالتی دوری کنند.»

رئیس جمهور ایران در پاسخ به سوالی از خبرنگار این شبکه خبری که پرسیده بود که ایران می‌خواهد اسرائیل را از نقشه حذف کند، گفت: «چیزی که ما در این کشور به دنبال آن هستیم، حاکمیت اراده مردم است. ما به صندوق رأی اعتقاد داریم.»

 

سوال دیگر خبرنگار این شبکه آمریکایی از آقای روحانی به اظهار نظر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایشان مربوط می‌شد که رئیس جمهور ایران را «گرگی در لباس میش» خوانده بود.

روحانی در پاسخ به این سوال اسرائیل را «رژیمی اشغالگر و دولتی غاصب» خواند که «به مردم منطقه ستم می‌کند و با سیاست‌های جنگ‌افروزانه باعث ایجاد بی‌ثباتی در منطقه شده است.»

وی افزود: «اسرائیل نباید به خودش اجازه دهد درباره دولتی که با انتخاباتی دموکراتیک و آزاد روی کار آمده اظهار نظر کند.»

رئیس جمهور ایران در بخش دیگری از سخنانش درباره لفاظی‌های جنگ‌طلبانه علیه ایران گفت: «ما به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیستیم. ما به دنبال صلح و ثبات در بین تمامی کشورهای منطقه هستیم.

حسن روحانی در ادامه سخنانش درباره آزادی‌های شهروندی مردم ایران که موضوع سوال خبرنگار ان‌بی‌سی بود گفت: «ما می‌خواهیم مردم در زندگی خصوصی‌َشان کاملاً آزاد باشند و در دنیای امروز دسترسی به اطلاعات و حق گفت‌وگوی آزاد و حق تفکر آزادانه، حقی برای تمام مردم و از جمله مردم ایران است.»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت ایران فیلتر اینترنت را متوقف خواهد کرد: «کمیسیونی برای حقوق شهروندی مردم تشکیل خواهد شد.»

 

 

>

 

<** ادامه مطلب...


تاریخ : جمعه 92/6/29 | 1:36 صبح | نویسنده : خبررسان | نظر

نجفی، میلی منفرد و سلطانی فر
رای نیاوردند

مجلس شورای اسلامی، پس از چهار روز بررسی فشرده در نوبت های صبح و عصر
درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی به 15 نفر از هیات وزیران پیشنهادی دکتر روحانی رای
اعتماد داد و 3 وزیر آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فنآوری و نیز ورزش و جوانان را برای
تصدی مقام وزارت مورد تایید قرار نداد.
آراء نمایندگان به وزیران پیشنهادی از این قرار است:

وزیر اقتصاد: علی طی بنیا 3 7 274
وزیر نیرو: حمید چیت چیان 5 7 272
وزیر دفاع: حسین دهقان 5 10 269
وزیر بهداشت: سید حسن قاضی زاده هاشمی 6 18 260
وزیر کشور: رحمانی فضلی 9 19 256
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: علی جنتی 12 36 234
وزیر امور خارجه: محمدجواد ظریف 13 36 232
وزیر اطلاعات: سید محمود علوی 18 38 227
وزیر ارتباطات: محمود واعظی 20 45 218
وزیر دادگستری: پور محمدی 19 64 201
وزیر صنعت، معدن، تجارت: محمدرضا نعمت زاده 24 60 199
وزیر کشاورزی: محمود حجتی 26 81 177
وزیر نفت: بیژن زنگنه 13 104 166
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: علی ربیعی 21 100 163
وزیر راه و شهرسازی: عباس آخوندی 18 107 159

وزیر آموزش و پرورش: محمدعلی نجفی 9 133 142
وزیر ورزش و جوانان: مسعود سلطانی فر 18 148




تاریخ : جمعه 92/5/25 | 12:23 صبح | نویسنده : خبررسان | نظر

باسلام تا استقرار کامل رئیس جمهور محترم در پاستور

وبسایت اطلاع رسانی رئیس جمهور محترم در این سایت خواهد بود

پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور منتخب

http://www.president92.ir/fa/

رئیس جمهور منتخب حسن روحانی




تاریخ : جمعه 92/4/14 | 11:51 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر

باسلام خدمت دوستان عزیز

در ایام انتخابات باهم بودیم برنامه ها و مناظرات کاندیداهارا دیدم و شنیدیم

بحول قوه الهی مردمان سربلند بیرون امدند

و رئیس جمهور منتخب دکتر روحانی را برگزیدند

دکتر روحانی

من میخواستم وبلاگ را حذف کنم ولی گفتم باشد تا بقول اقا بعد از یکسال ببینم چقدر رو یحرفهایشان هستند

اینجا فعلا تا سال اینده همین موقع تعطیل میباشد موفق باشید

تعطیل




تاریخ : یکشنبه 92/3/26 | 8:18 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر

نتایج شمارش آرا تا ساعت 19

حسینعلی نوری مدیرکل تبلیغات ستاد انتخابات وزارت کشور در ارتباط زنده با شبکه خبر آخرین نتایج شمارش آرائ تا ساعت 19 را اعلام کرد
که از مجموع 58764 شعبه اخذ رای نتیجه شمارش آرای 0شعبه به این شرح است:

کل آراء ماخوذه 36704156رای ، که آرای صحیح  35458747رای است، از این تعداد رای آقایان :

حسن روحانی 16413281 رای

محمد باقر قالیباف 6077292 رای

سعید جلیلی 4168946 رای

محسن رضایی3884412



 

4168946

 




تاریخ : شنبه 92/3/25 | 8:14 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر
تاریخ : جمعه 92/3/24 | 1:15 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر

سیدمحمد خاتمی: به حکم وظیفه سنگینی که نسبت به کشور و سرنوشت ملت شریف دارم رأی خود را به برادر گرامی جناب آقای دکتر روحانی خواهم داد

بیانیه‌ سیدمحمد خاتمی در تجلیل از دکتر عارف و حمایت از دکتر روحانی

بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، دست نیاز به درگاه آفریننده بی نیاز بلند می کنیم و از او می خواهیم که ملت شریف ایران را در این موقعیت خطیر و حساس به انتخابی رهنمون شود که خیر جامعه و کشور در آن است.

جناب آقای دکتر محمدرضا عارف، دانشمندی با باور استوار و بینش روشن که خلوص و شایستگی و توانمندی خود را در همه دوران خدمت و حضور پربرکتش در عرصه های علمی، سیاسی و مدیریتی نشان داده است، بی هیچ چشم داشت، به عنوان و مقام، در اثر احساس مسؤولیت در برابر خداوند و مردمی که خود را وامدار آنان می داند در ساحت انتخابات حضور مبارک یافت و صمیمانه از پایگاه بلند اصلاح طلبی به ترسیم موقعیت حساس کشور و بیان دردها و نیازهای مردم پرداخت و راه حل های عالمانه و مسؤولانه برای گشودن گره ها و خدمت به انقلاب و میهن ارائه داده تا بیش از پیش شایستگی خود را نشان دهد و اصلاح طلبی را در دوران فشارها و تنگناها به خوبی نمایندگی کند. و بالمال نیز با ترجیح مصالح کلی بر منافع شخصی و تلاش برای جلوگیری از تشتت آراء و تفرقه و پراکندگی نیروها ظرفیت ممتاز خود را نشان داد.

اینک در حالی که دیگر فرزند توانمند ملت جناب آقای دکتر حسن روحانی که اهل خیر و خدمت و اندیشه و تدبیر در صحنه است و مواضع استوار خود را که در مسیر خیر و نیاز و مطالبه مردم شریف است به خوبی اعلام کرده است، علاقمندان به کشور و سرنوشت آن و خواستاران تحول مثبت در عرصه حیات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و بین المللی می توانند به انتخابی دست بزنند که به یاری خداوند جامعه را به سوی آینده بهتر رهنمون شود.

اینجانب با سپاس فراوان از برادر عزیزم جناب آقای دکتر عارف که بحمدالله موقعیت معنوی بالایی را نصیب خود کرده است و پیروز عرصه اخلاق و ادب و خیرخواهی و اصلاح طلبی است؛ به حکم وظیفه سنگینی که نسبت به کشور و سرنوشت ملت شریف دارم رأی خود را به برادر گرامی جناب آقای دکتر روحانی خواهم داد و از همگان به ویژه اصلاح طلبان و تحول خواهان و خواستاران عزت و سربلندی میهن و وفاداران به آرمانهای بلند و مطالبات روشن ملت می خواهم که با هوشیاری وظیفه مهم خود را در این انتخابات به جا آورند و حضور جناب آقای دکتر روحانی را فرصتی مناسب برای رسیدن به خواست ها و مطالبات خود بدانند؛ باشد که لطف حضرت پروردگار مددکارمان باشد و شاهد نیک بختی ایران و ایرانی باشیم.


سید محمد خاتمی
بیست و یکم خردادماه




تاریخ : چهارشنبه 92/3/22 | 12:21 صبح | نویسنده : خبررسان | نظر

یانیه حسن روحانی در تجلیل از دکتر محمدرضا عارف

برادر بزرگوار
جناب آقای دکتر محمدرضا عارف

آن زمان که گام در راه دشوار خدمت به این ملت بزرگ نهادید، ندایی سر دادید که مردم این مرز و بوم را به وجد آورد و شوری آفریدید که سرتاسر ایران را درنوردید. ترجمان این شور و شعف و آن وجد پدید آمده در اندیشه مردم، برای ما که ردای رقابت دربر نکرده بودیم، انسجام ملی و یکپارچگی مردمی و حصول پیروزی در انتخابات 24 خرداد بود.

اکنون که امید مردم در حرکتی یکپارچه می‌رود تا حماسه‌ای نوین را نوید دهد، فروتنانه از جنابعالی و این گام بلند، هوشمندانه و اخلاقی‌تان قدردانی نموده و با تأکید بر صمیمیت، محبت، و دوستی دیرینه‌مان، مجدداً سپاسم را تقدیمتان می‌نمایم.

از خداوند متعال, سربلندی جنابعالی، تداوم همکاری و همراهی و استمرار تعامل گفتمان اصلاحات و اعتدال را خواهانم.




تاریخ : چهارشنبه 92/3/22 | 12:20 صبح | نویسنده : خبررسان | نظر

حمایت هاشمی از روحتنی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:
حسن روحانی با مشورت بنده قدم در راه انتخابات گذاشت و با احترامی که برای کاندیداهای دیگر قائلم به دکتر روحانی رأی می‌دهم و وی را برای تصدی قوه مجریه مناسبتر می دانم

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از جوانان فعال دانشجویی، به سابقه دعوت خود از آقای ناطق نوری برای پذیرفتن کاندیداتوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: پس از اینکه ایشان دعوت بنده را نپذیرفت مشترکاً به آقای دکتر حسن روحانی پیشنهاد کردیم که ایشان بصورت مشروط پیشنهاد ما را پذیرفت.

وی با اشاره به رخدادهایی در شورای نگهبان که منجر به رد صلاحیتش شده بود، ادامه داد: پس از آن، هم آقای ناطق و هم بنده در نظر داشتیم که از آقای روحانی حمایت کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تشکر از محمدرضا عارف به دلیل انصرافش از نامزدی در این انتخابات، اقدام وی را «جوانمردی» خواند که به وعده خود عمل کرده و به درخواست خاتمی لبیک گفته است.

وی شرکت در انتخابات را اصلی مهم و ضروری دانست و ضمن دعوت از همه مردم برای حضور پر شور در پای صندوق‌های رأی افزود: حسن روحانی با مشورت بنده قدم در راه انتخابات گذاشت و با احترامی که برای کاندیداهای دیگر قائلم به دکتر روحانی رأی می‌دهم و وی را برای تصدی قوه مجریه مناسبتر می‌دانم.

وی گفت: بدانید که رأی اظهار عقیده بسیار مهمی است که نباید آنرا کوچک شمرد و باید به دور از هر گونه تعصب و افراط باشد. چرا که در آینده نزد خداوند و مردم باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: تفکرات و عقاید روحانی برای همه مشخص شده است و امیدوارم حماسه سیاسی مورد نظر رهبری با تدبیر مسئولان و امانتداری صحیح آنها اتفاق بیافتد.




تاریخ : چهارشنبه 92/3/22 | 12:19 صبح | نویسنده : خبررسان | نظر