سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وزارت کشور اسامی نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان را اعلام کرد.

کانددای ریاست جمهوریبه گزارش  گروه ویژه‌نامه انتخابات باشگاه خبرنگاران اسامی هشت نفر کاندیدایی که صلاحیتشان احراز شده به ترتیب حروف الفبا به این شرح است:

1- "غلامعلی حداد عادل "
 
2- "سعید جلیلی"
 
3- "محسن رضایی"
 
4- "حسن روحانی"
 
5- "محمدرضا عارف" 
 
6- "محمدباقر قالیباف"
 
7- "محمد غرضی"
 
8- "علی اکبر ولایتی"

متن این اطلاعیه که نسخه ای از آن به واحد مرکزی خبر ارسال شده به این شرح است:

در اجرای ماده60 قانون انتخابات ریاست جمهوری ، اسامی نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفته است به ترتیب حروف الفبا به این شرح اعلام می شود.

1- آقای سعید جلیلی فرزند محمد حسن

2- آقای غلامعلی حداد عادل فرزند رضا

3- آقای محسن رضایی میرقائد فرزند نجف

4- آقای حسن روحانی فرزند اسدالله

5- آقای محمد رضا عارف فرزند میرزا احمد

6- آقای سید محمد غرضی فرزند سید رضا

7- آقای محمد باقر قالیباف فرزند حسین

8- آقای علی اکبر ولایتی فرزند علی اصغر

ضمنا به استناد ماده66قانون یاد شده فعالیت های انتخاباتی نامزدها از تاریخ انتشار آگهی رسما آغاز و 24 ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی در ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ23ر3ر1392خاتمه می پذیرد.

ان شاء الله نامزدهای محترم با التزام و احترام به قانون و نصبت العین قراردادن اخلاق مداری ومصالح کشور و مردم و با هدف برگزاری انتخاباتی با شکوه و در شان و تراز ملت رشید ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سهم و نقش خود را در برگزاری حماسی جشن بزرگ ملی در روز جمعه24خرداد ماه1392به خوبی ایفا خواهند کرد و مردم هوشیار و آگاه میهن اسلامی در اقصی نقاط کشور با حضور پرتعداد وگسترده در پای صندوق اخذ رای بار دیگر مبهوت عظمت و بزرگی خویش خواهند نمود.

ستاد انتخابات کشور




تاریخ : سه شنبه 92/2/31 | 9:34 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر

ختصاصی فارس/ پس از جلسه مشترک عصر امروز
لنکرانی به نفع جلیلی از کاندیداتوری انصراف داد

باقری‌لنکرانی پس از جلسه مشترک عصر امروز، انصراف خود را از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به نفع «سعید جلیلی» اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: لنکرانی به نفع جلیلی از کاندیداتوری انصراف داد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، کامران باقری‌لنکرانی داوطلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از جلسه مشترک با سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات، از کاندیداتوری ریاست جمهوری انصراف داد.

جلیلی و لنکرانی عصر امروز و ساعتی پیش جلسه مشترکی داشتند.

به گزارش فارس، سعید جلیلی،‌کامران باقری لنکرانی و پرویز فتاح سه گزینه‌ای بودند که جبهه پایداری به منظور انتخاب اصلح با آنها برای کاندیداتوری رایزنی کرده بود.




تاریخ : دوشنبه 92/2/30 | 8:11 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر
ا درخواست بیش از 200 نماینده مجلس
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد از کاندیداتوری ریاست جمهوری انصراف داد

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در پاسخ به درخواست 200 نفر از نمایندگان مجلس که خواستار انصرافش از کاندیداتوری ریاست جمهوری و ماندن وی در مجلس شدند، با اعلام انصراف گفت: امیدوارم به عنوان برادر بسیار کوچک، افتخار خدمت در این مجموعه را داشته باشم.

 

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد از کاندیداتوری ریاست جمهوری انصراف داد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی رضا منادی عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز مجلس اعلام کرد، 200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس درخواست کردند که در مجلس بماند و تقاضا کردند با صرف نظر از حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری همانند گذشته امکان بهره‌مندی ملت بزرگ ایران از خدمات ارزشمند ایشان در مجلس شورای اسلامی فراهم شود.

متن نامه نمایندگان به این شرح است:‌

 

«جناب حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد

نایب‌رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

 

همانگونه که استحضار دارید ملت رشید ایران در آستانه خلق حماسه سیاسی جدیدی قرار گرفته است و حضور تعدادی از شخصیت‌های سیاسی از جناح‌های مختلف در عرصه انتخابات گرمابخش فضای سیاسی کشور بوده و امید خلق حماسه بزرگ سیاسی فراهم شده است. هرچند حضور ارزشمند جنابعالی به عنوان منتخب نهایی ائتلاف پنج‌گانه با حمایت بعضی از اعاظم علما و با توجه به اقبال برخی نخبگان سیاسی و اساتید مکرم حوزه و دانشگاه می‌تواند در ایجاد فضای پرشور انتخاباتی موثر باشد. لیکن از آنجا که جنابعالی از شخصیت‌های مفید و موثر در مجلس شورای اسلامی می‌باشید و نقش برجسته آن جناب در جایگاه خطیر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بر همگان آشکار است و با توجه به شرایط خطیر کنونی کشور که بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت و همدلی جریانات سیاسی و نیروهای انقلاب می‌باشد ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان همکاران آن جناب مصرانه از حضرتعالی تقاضا داریم با صرف‌نظر از حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری همانند گذشته امکان بهره‌وری ملت بزرگ ایران را از خدمات موثر و ارزشمندتان در مجلس شورای اسلامی فراهم آورید.»

پس از قرائت این نامه، حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تشکر از نمایندگان مجلس، گفت: بنده کوچکترین برادر شما سروران عزیز هستم در نهاد قانونگذاری و امیدوارم قدردان محبت و عنایت شما سروران عزیز باشم.

وی افزود: امیدوارم به عنوان برادر بسیار کوچک افتخار خدمت در این مجموعه را داشته باشم.

به گزارش فارس، این جملات ابوترابی فرد با تشویق و احسنت احسنت نمایندگان مواجه شد و ابوترابی فرد در پاسخ به آنها گفت از بذل محبت سروران گرانقدر نسبت به برادر کوچک خودشان تشکر و تقدیر می‌کنم. موفق باشید.

 




تاریخ : دوشنبه 92/2/30 | 8:10 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر

ده مرد و یک زنی که انتخابات زیر نظرشان برگزار می‌شود+اینفوگرافی




تاریخ : جمعه 92/2/27 | 1:16 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر


انتخابات ریاست جمهوری

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خمینی:

اگر نروید و رای ندهید و آنها که جدیت دارند به اینکه وارد بشوند درمجلس و به هم بزنند اوضاع ایران را ، آنها خدای نخواسته بروند ، مسوولیتش به عهده شماست مستقیم.


همه با هم به پای صندوق های رای خواهیم رفت و آگاهانه و با تحقیق کامل به کاندیداهای اصلح "رای می دهیم".


 محورهای پیشنهادی برای درج پست و شرکت در جنبش:

1رئیس جمهور اصلح از نگاه رهبری
2. وظایف رئیس جمهور آینده
3. وظایف رای دهندگان
4. اولین باری که رای دادم
5. حضور حداکثری
6. ساخت پوستر های گرافیکی در همین موضوع
7. ....

 




تاریخ : جمعه 92/2/27 | 12:56 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر

 

سعید جلیلی
سعید جلیلی در سال 1344 در مشهد به دنیا آمد. او دکترای علوم سیاسی خود را از دانشگاه امام صادق (ع) دریافت کرد.

 جلیلی در سال‌های جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور یافت و در همین زمان بود که یک پای خود را از دست داد. از سال 1368 به عنوان وابسته سیاسی در وزارت امور خارجه مشغول به کار شد و با زبان‌های انگلیسی و عربی آشناست.

 او تاکنون مسئولیت‌هایی چون وابسته سیاسی، رئیس اداره بازرسی، دبیری سفارت، معاون اداره آمریکا شمالی و مرکزی، مدیرکلی دفتر مقام معظم رهبری، مشاور رئیس جمهوری، معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه‌و همچنین عضویت در هیات علمی دانشگاه را در پرونده کاری خود دارد.

 در دانشنامه ویکی‌پدیا آمده است: « جلیلی پس از دوم خرداد 1376 به اداره آمریکای وزارت خارجه منتقل شد و معاونت این اداره را بر عهده گرفت. جلیلی در سال 1380 نیز وارد دفتر آیت‌الله خامنه‌ای شده و در سمت مدیریت بررسی‌های جاری دفتر رهبری به فعالیت پرداخت.»

 نگاهی به سابقه فعالیت‌های او نشان می‌دهد که جلیلی مدتی به عنوان استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف فعالیت داشته و علاوه بر این استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع ) است.

جلیلی همچنین با روی کار آمدن دولت نهم، و انتصاب منچهر متکی به وزارت امور خارجه فعالیت خود را به‌عنوان معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه آغز کرد تا اینکه در 28 مهر ماه سال 1386 با استعفای علی لاریجانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی معرفی شد.

 

 





تاریخ : سه شنبه 92/2/24 | 10:44 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر
مهندس مصطفی محمدنجار وزیر کشور در پایان مهلت پنج روزه ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری،گزارش نهایی و تفصیلی از ثبت نام 686 داوطلب طی این پنچ روز را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مهندس مصطفی محمدنجار وزیر کشور در پایان مهلت پنج روزه ثبت نام کاندیداهای انتخابات  یازدهمین دوره ریاست جمهوری،گزارش نهایی و تفصیلی از ثبت نام  686 داوطلب طی این پنچ روز  را اعلام کرد.
بنا بر این گزارش وزیر کشور اعلام کرد : از تعداد 686 نفر، 656 یعنی 96 درصد ثبت‌نام شدگان، مرد و 30 نفر یعنی 4 درصد از ثبت‌نام شدگان از بانوان هستند.
محمدنجار خاطرنشان کرد: از این تعداد 539 نفر متاهل و 147 نفر مجردند؛ جوانترین نامزد 19 ساله و مسن ترین نامزد هم 87 ساله هستند.
وی درباره ترکیب تحصیلی نامزدها نیز گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان برای نامزدی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 89 نفر یعنی 12 درصد دکترا ؛ 153 نفر یعنی 22 درصد فوق لیسانس؛ 212 نفر معادل 31 درصد لیسانس؛ 4 نفر معادل 1 درصد حوزوی؛ 52 نفر معادل 8 درصد فوق دیپلم؛ 116 نفر معادل 17 درصد دیپلم و 60 نفر معادل 9 درصد زیر دیپلم دارند.
وزیر کشور افزود: در قانون انتخابات یک فصل به نام فصل تبلیغات وجود دارد که نامزدها باید مطابق زمان و مقرارتی که در این فصل پیش بینی شده، نسبت به تبلیغات اقدام کنند.
وی مدت زمان بررسی  صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان را 5 روز عنوان  و تاکید کرد: که این زمان به مدت 5 روز دیگر نیز قابل تمدید است که پس از 10 روز و ارسال نتایج، ما هم اسامی را برابر قانون اعلام میکنیم که پس از آن تبلیغات آغاز می شود.
 
 



تاریخ : دوشنبه 92/2/23 | 12:19 صبح | نویسنده : خبررسان | نظر

دکتر محسن رضایی

زندگینامه

محسن رضایی در شهریور 1333 و در هنگام? کوچ پائیز? عشایر بختیاری در خانواده ای مذهبی و دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی را در شهر نفتخیز مسجدسلیمان گذراند. به کمک چند تن از همسالانش، انجمن مذهبی «دین و دانش» را در مسجد جامع چشمه علی بنیان نهاد. پس از به پایان رساندن تحصیلات ابتدایی و بخشی از تحصیلات متوسطه در دبیرستان سینای مسجدسلیمان، با رتبه نهم در آزمون ورودی هنرستان صنعتی شرکت ملی نفت ایران در اهواز پذیرفته شد و در سال 1348 به این شهر هجرت نمود و در محله خزعیله یا سچّه ساکن شد.
مبارزه سیاسی فرهنگی با رژیم شاه را از ترم دوم هنرستان صنعتی آغاز نمود و به زودی در حالی که خود را برای شرکت در کنکور دانشگاه ها آماده می کرد، در رابطه با این فعالیت های سیاسی توسط ساواک اهواز بازداشت شد و مورد شکنجه و بازجویی قرار گرفت. در سال 1352 و در 17 سالگی، پس از تحمل پنج ماه زندان انفرادی و یک ماه حبس در بند عمومی زندان آخراسفالت اهواز، دور جدیدی از فعالیت های سیاسی خود را آغاز نمود؛ و توانست همزمان با تکمیل تحصیلات خود در هنرستان صنعتی شرکت ملی نفت ایران، اقدام به گسترش تشکیلات اولیه نماید. این حرکت روبه رشد پس از برقراری ارتباط با مبارزان شهرهای خرمشهر، دزفول و تهران، منجر به تشکیل یک گروه منسجم با مشی پارتیزانی و چریکی گردید که به زودی و با الهام از آیات 172 و 173 سوره مبارک? صافّات (انّهم هم المنصورون و انّ جندنا لهم الغالبون)، جمعیت منصورون نامیده شد.
درسال 1353 پس از قبولی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت به تهران آمد و در محل? نارمک ساکن شد. در همین سال ازدواج نمود و در کنار مبارزه و تحصیل دانش، در بخش مهندسی «طراحی پایه» کارخانجات ارج و ایران تایر، مشغول به کار شد. با شدت گرفتن فشار پلیس سیاسی شاه (ساواک) بر گروه های چریکی، ناچار شد دانشگاه و کار صنعتی را رها کند. زندگی مخفی را در پیش گرفت و در فاصله سال های 1353 تا 1357 به کادرسازی و گسترش تشکیلات جمعیت منصورون همت گمارد تا شاخه های تشکیلات در 7 استان و 17 شهرستان مهم کشور راه اندازی گردد.
در آستانه پیروزی انقلاب و ورود امام خمینی (ره) به میهن، جمعیت منصورون به عنوان بزرگترین گروه چریگی طرفدار حضرت امام (ره) و روحانیت (به همراه گروه توحیدی صف و گروه موحدین) وظیف? حفاظت از جان حضرت امام (ره) را برعهده گرفت. در سال 1358 که به پیشنهاد استاد شهید مرتضی مطهری، 7 گروه مسلح مسلمان با یکدیگر ادغام شدند تا بازوی مسلحی برای حفاظت از انقلاب نوپای اسلامی باشند، او از سوی گروه منصورون به عضویت شورای مرکزی «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی» در آمد. عضویت او در این سازمان بیش از 3 ماه به طول نیانجامید و در خرداد 1358 با حمایت حضرت امام(ره) واحد اطلاعات و بررسی های سیاسی را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنیان نهاد و به عضویت شورای فرماندهی سپاه درآمد. در شهریور 1360 از سوی حضرت امام خمینی(ره) به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به عنوان پنجمین فرمانده کل سپاه) منصوب شد و در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس، فرماندهی سپاه اسلام را برعهده داشت. در دوره تصدی فرماندهی کل سپاه پاسداران، سازمان رزم سپاه را طرح ریزی کرد و به فرمان حضرت امام(ره)، سپاه را به 3 نیروی زمینی، دریایی و هوایی مجهز نمود و توانست سپاه را در قالب 5 نیرو سازماندهی کند. در این دوره همچنین اقدام به تأسیس 2 دانشگاه امام حسین (علیه السلام) و بقیه الله (عجل الله فرجه) نمود و به منظور بهره گیری از ظرفیت یگان های مهندسی سپاه برای کمک به دولت در اجرای طرح های عظیم سازندگی کشور، خود شخصاً فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را برعهده گرفت.
وی که تحصیلات دانشگاهی خود را در سال 1353 رها کرده بود، پس از برقراری صلح، ضمن تغییر رشته از مهندسی مکانیک به اقتصاد، مقطع کارشناسی را در دانشگاه تهران گذراند. تحقیق جامع او در مقطع کارشناسی در سال 1371 و در قالب یک کتاب به چاپ رسیده است. در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد، مطالعات خود را بر روی سیاست های پولی و بانکی متمرکز کرد و موضوع رسال? علمی خود را در این باره برگزید. در شهریور 1376 پس از قبول استعفای وی توسط رهبر انقلاب، از سوی ایشان به عنوان «دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام» منصوب گردید. و مطالعات اولیه برای تنظیم سند چشم انداز 20 سال? ایران را آغاز نمود. وی با تکمیل تحصیلات خود در مقطع دکتری اقتصاد دانشگاه تهران، عهده دار مسئولیت ادار? کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.
رسال? دکتری وی که در سال 1379 نگاشته شده، در قالب یک کتاب منتشر شده است. وی همچنین با پذیرفتن مسئولیت کمیسیون های تخصصی سند چشم انداز 20 ساله، سیاست های کلی نظام در جذب سرمایه گذاری خارجی و سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، کوشیده است تا از تجارب و دیدگاه های مدیریتی و اقتصادی خود برای سیاست گذاری بلندمدت کشور در حوزه های مختلف استفاده نماید تا ایران اسلامی به جایگاهی مناسب برای زندگی شایست? ایرانیان برسد.



تاریخ : یکشنبه 92/2/22 | 10:56 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر

غلامعلی حداد عادل

 

طلاعات شخصی

•   تولد:

نام:  غلامعلی

نام خانوادگی:  حداد عادل

نام پدر:  رضا

متولد:  19/2/1324  – تهران

 

•   ازدواج:

نام و نام خانوادگی همسر:  طیبه ماهروزاده

تحصیلات و شغل همسر:  دکترای فلسفه تعلیم و تربیت –  دانشیار دانشگاه الزهرا (س)

 

•   فرزندان: 4 فرزند

فریدالدین ، متولد 1352 ، دکترای علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) (در مرحله نگارش رساله)

آزاده ، متولد 1354 ، دکترای فناوری نانو از دانشگاه کانازاوای ژاپن

زهرا ، متولد 1358 ، کارشناسی ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی ، کارشناسی ارشد مدیریت خبر از دانشکده صدا و سیما ، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی

بنت الهدی ، متولد 1364 ، کارشناسی فلسفه از دانشگاه تهران –  کارشناسی ارشد فلسفه دین (در مرحله تالیف پایان نامه)

 
تحصیلات

•    1336، پایان تحصیلات ششم ابتدایی از دبستان بندار رازی (شهید جهان آرای فعلی) تهران، خیابان لرزاده

•    1342، دیپلم ریاضی از دبیرستان علوی _ تهران

•    1345، لیسانس فیزیک از دانشگاه تهران

•    1347، فوق لیسانس فیزیک از دانشگاه شیراز

•    1347-1348، ورود مجدد به دانشگاه تهران و تحصیل در رشته علوم اجتماعی

•    1349-1351، کارشناسی ارشد فلسفه از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران

•    1351-1357، تحصیل فلسفه اسلامی نزد استاد شهید مرتضی مطهری

•    1353، پایان دروس دوره دکتری فلسفه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران

•    1364، دفاع از پایان نامه دکتری فلسفه تحت عنوان «نظر کانت درباره مابعدالطبیعه»

ادامه مطلب...


تاریخ : یکشنبه 92/2/22 | 10:51 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر

 

دکتر قالیباف

در سال 1373مسئولیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را پذیرفت. پروژه هایی همچون راه آهن 165 کیلومتری مشهد سرخس که ایران افغانستان، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، پاکستان و ترکیه را به هم وصل می کند، گازرسانی به 5 استان مرکزی و غربی، ساخت سازه عظیم دریایی خلیج فارس و سد بزرگ کرخه از جمله توفیقات ایشان در این دوره مدیریت است.

 

درکنار این فعالیتها نیز در رشته جغرافیای سیاسی تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد.

 

در سال 1376 به دستور مقام معظم رهبری عهده دار فرماندهی نیروی هوایی سپاه شد و باور بر تخصص گرایی باعث شد تا با گذراندن دوره های فشرده خلبانی در ایران و فرانسه مجوز پرواز با ایرباس را بدست آورد. ایشان هم اکنون نیز به صورت مرتب به عنوان خلبان هواپیمای ایرباس در شرکت هواپیمایی ایران ایر پروازهایی را انجام می دهد. ایشان در همین ایام در کنکور دکتری شرکت کرده و در دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد. و در سال 1380 از  تز دکترایشان با عنوان «بررسی سیر تکوین نهادهای محلی ایران در دوره معاصر» دفاع کرد و بعد از آن نیز به عنوان عضو هیات علمی رشته جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران و استادیاردانشگاه تربیت مدرس به کار تدریس مشغول است.

 

دکتر قالیباف در سال 1379 مجدداً با حکم حضرت آیت الله خامنه ای، فرماندهی نیروی انتظامی ایران را عهده دار شد، در دوره فرماندهی ایشان در نیروی انتظامی، سامانه 110 راه اندازی و تاسیس شد که ابتکار او محسوب می شود. در این دوره تلاش شد تا با اعتماد سازی در بین مردم، سبقه نامناسب نیروی انتظامی در اذهان عمومی بهبود یابد. از جمله دیگر دستاوردهای ایشان در این دوره می‌توان به گسترش استفاده از عنوان پلیس، تجهیز نیروی انتظامی به خودروهای روز دنیا مانند مرسدس بنز و تویوتا، ایجاد دفاتر خدمات دولت الکترونیک یا پلیس 10+ و مرکز نظارت همگانی مردمی 197 نام برد.

 

 دکتر قالیباف در سال 1383 به عنوان نماینده حجت السلام سید محمد خاتمی (رییس جمهور وقت) و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب گردید. در این دوره بود که قاچاق سیگار تقریبا از بین رفت و چند اسکله که برای قاچاق کالا استفاده می شد، کشف شد. ایشان همچنین دادگاه ویژه جرایم قاچاق کالا و ارز را راه اندازی نمودند که پرونده های مهمی همچون فرودگاه پیام و قاچاق خودرو در این دادگاه بررسی شد. 

 

دکتر قالیباف در سال 1384 در انتخابات ریاست جمهوری به صورت مستقل وارد صحنه انتخابات شد و در اولین تجربه انتخاباتی خود با کسب 4?07میلیون رای تجربه موفقیت آمیزی را در اولین دوره شرکت خود در صحنه های انتخاباتی کسب کرد و بالاتر از چهره هایی چون مصطفی معین، علی لاریجانی و مهرعلیزاده قرار گرفت.

 

ایشان در سال 1384 با رای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب و در سال 1388 نیز مجدداً با حکم این شورا در سمت خود ابقا شد. اعتمادسازی در بین مردم و کاربردی کردن دین در اداره جامعه ذیل تبدیل شهرداری از نهادی خدماتی به اجتماعی و کوتاه کردن فاصله جنوب از شمال تهران هدف اصلی ایشان در این دوره مدیریت است که با رویکرد محله محوری در حال انجام است. با همین نگاه و بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس پروژه هایی همچون بزرگراه طبقاتی و تونل صدر – نیایش، تونل توحید، پل جوادیه، بوستان بزرگ ولایت، رود دره فرحزاد(بوستان نهج البلاغه)، ایجاد شبکه بی آر تی، سرعت بخشیدن به توسعه مترو و ... در تهران شکل گرفته است. 

 

 ایشان در سال 1387 برابر با سال 2008 میلادی از طرف سایت شهرداری‌های جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شد. در سال 2010 میلادی کلانشهر تهران برای اولین بار در یکی از شاخصهای توسعه شهری مفتخر به کسب رتبه، از یک سازمان معتبر بین المللی شد. تهران در آن سال در حوزه حمل و نقل به عنوان یکی از پنج شهر برتر دنیا از نظر حمل و نقل از سوی موسسه سیاست‌های حمل و نقل و توسعه موسوم به ITDP گردید. همچنین در سال 2011 میلادی و در دهمین اجلاس متروپلیس (اتحادیه کلانشهرها و پایتخت های جهان)، تهران از بین 162 کلانشهر دنیا به عنوان شهر برتر جهان در زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان مورد تقدیر قرار گرفت. این جایزه که معتبرترین جایزه بین المللی در زمینه مدیریت شهری در دنیاست به دلیل تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به ویژه در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و بهره گیری از روش های مناسب نظیر سامانه BRT، دوچرخه های عمومی و … به تهران تعلق گرفت.

 

دکتر قالیباف تالیفات و کتب ترجمه شده هم در پرونده خود دارند که از جمله آنها می توان به آثار زیر اشاره کرد:

حکومت محلی یا استراتژی توزیع فضایی قدرت سیاسی در ایران، منتشر شده توسط مؤسسه انتشارات امیرکبیر

ایران و دولت توسعه‌گرا، منتشر شده توسط مرکز انتشارات وزارت امور خارجه

خاورمیانه معاصر: تاریخ سیاسی پس از جنگ جهانی اول، منتشر شده توسط انتشارات قومس

منبع وبسایت محمد باقر قالیباف




تاریخ : یکشنبه 92/2/22 | 10:45 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر