سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سعید جلیلی
سعید جلیلی در سال 1344 در مشهد به دنیا آمد. او دکترای علوم سیاسی خود را از دانشگاه امام صادق (ع) دریافت کرد.

 جلیلی در سال‌های جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور یافت و در همین زمان بود که یک پای خود را از دست داد. از سال 1368 به عنوان وابسته سیاسی در وزارت امور خارجه مشغول به کار شد و با زبان‌های انگلیسی و عربی آشناست.

 او تاکنون مسئولیت‌هایی چون وابسته سیاسی، رئیس اداره بازرسی، دبیری سفارت، معاون اداره آمریکا شمالی و مرکزی، مدیرکلی دفتر مقام معظم رهبری، مشاور رئیس جمهوری، معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه‌و همچنین عضویت در هیات علمی دانشگاه را در پرونده کاری خود دارد.

 در دانشنامه ویکی‌پدیا آمده است: « جلیلی پس از دوم خرداد 1376 به اداره آمریکای وزارت خارجه منتقل شد و معاونت این اداره را بر عهده گرفت. جلیلی در سال 1380 نیز وارد دفتر آیت‌الله خامنه‌ای شده و در سمت مدیریت بررسی‌های جاری دفتر رهبری به فعالیت پرداخت.»

 نگاهی به سابقه فعالیت‌های او نشان می‌دهد که جلیلی مدتی به عنوان استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف فعالیت داشته و علاوه بر این استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع ) است.

جلیلی همچنین با روی کار آمدن دولت نهم، و انتصاب منچهر متکی به وزارت امور خارجه فعالیت خود را به‌عنوان معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه آغز کرد تا اینکه در 28 مهر ماه سال 1386 با استعفای علی لاریجانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی معرفی شد.

 

 





تاریخ : سه شنبه 92/2/24 | 10:44 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر