سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این روزهای ایران و تهران به روایت گاردین: همه چیز 180 درجه تغییر کرده ؛ باور نمی کنید چه شوری به وجود آمده/ بسیاری در حال دفاع از روحانی و جلب نظر دیگران برای رای دادن به او هستند/قهر کنندگان می گویند "رای می دهیم تا تندورها روی کار نیایند"

**>

گاردین نوشت: تا همین چند وقت پیش، مشارکت بالای مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری بعید به نظر می رسید. پس از اعلام 8 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان در 21 مه، مبارزات انتخاباتی مردم را زیاد به خود علاقه مند نکرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، این روزنامه انگلیسی آورده است: اما اکنون همه چیز در پایتخت تغییر کرده است.

به گفته ی یک روزنامه نگار، شما امروز مقدار شور انتخاباتی بوجود آمده در تهران را باور نمی کنید. همه دارند در مورد انتخابات و اینکه به چه کسی رای می دهند صحبت می کنند و همه در حال دفاع از حسن روحانی و تلاش برای متقاعد کردن دیگران برای رای دادن به او هستند.

مبارزات انتخابات حسن روحانی با انصراف عارف جهش بسیار مثبتی به خود گرفت.

در همان روز، روحانی مورد حمایت صریح و علنی آقایان رفسنجانی و خاتمی قرار گرفت.

این روزنامه نگار می افزاید: هرگز فکر نمی کردم چنین شور و حس و حالی به وجود بیاید. همه ناامید بودند ولی امروز همه چیز 180 درجه تغییر کرده است. مثل این می مانند که فردی دشب چیزی در اب گذاشته باشد، امروز همه ی مردم متقاوت هستند.

به گفته ی منبع دیگری در تهران، جو انتخابات پس از حمایت هاشمی و خاتمی از روحانی کاملا تغییر کرد. تمام مردم هیچان زده هستند. هر وقت روحانی صحبت می کند، شورو هیجان زایدالوصفی به وجود می اید.

حتی آنهایی که هنوز تصمیم نگرفته اند و یا علیه رای دادن هستند می گویند می خواهند رای دهند تا فردی تندور روی کار نیایید.




تاریخ : جمعه 92/3/24 | 1:15 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر